Witam. Chciałbym się podzielić z Wami problemem, który występuje w pojazdach marki Renault Megane II. Silnik diesel 1.5 dCi. Usterka może występować w innych pojazdach z silnikiem 1.5 dCi.
Problem objawia się gaśnięciem na biegu jałowym oraz przerywaniem podczas przyspieszania samochodem. Dodatkowo częstym efektem ubocznym usterki, jest nadmierne kopcenie spalinami z rury wydechowej. Usterka jest dosyć trudna w diagnozowaniu, ponieważ często komputer diagnostyczny nie wykrywa błędów w sterowniku silnika.
Pomocne będzie zaglądniecie do parametrów pracy silnika. Należy posłużyć się wzorcowymi danymi pracy silnika, aby porównać je z danymi otrzymywanymi od sterownika silnika. Częstą przypadłością tych silników jest uszkodzony przewód czujnika ciśnienia powietrza dolotowego. Pomiaru można dokonać poprzez odczyt parametru na komputerze: Czujnik ciśnienia powietrza dolotowego. Napięcie na zimnym pracującym silniku powinno wahać się w granicach 1,5V. W tym samym czasie, druga osoba może ruszać przewodem od czujnika. Należy sprawdzać, czy napięcie w parametrach pracy silnika nie ulega znacznemu zaniżeniu.
Czujnik ciśnienia powietrza w układzie dolotowym znajduje się na twardym przewodzie dolotowym od intercooler'a. Wtyczka z trzema konektorami. Na odpalonym silniku, po odłączeniu wtyczki na jednym bocznym pinie powinna być masa o akumulatora. Na drugim bocznym pinie, powinno być napięcie równe 5V. Trzeci pin to to sygnał powrotny.
Czujnik służy do regulowania dawki paliwa w zależności od ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym. Uszkodzenie czujnika, wiąże się z dużym spalaniem pojazdu, nieprawidłową pracą silnika, a nawet z gaśnięciem silnika.
Gdy stwierdzimy że brakuje masy lub napięcia na wtyczce, należy rozebrać otulinę przewodu na długości 40cm, do grubej wiązki. Najczęściej gniją przewody, w miejscu gdzie jest zaciśnięta opaska samozaciskowa. Przewody w tym miejscu należy dokładnie obejrzeć i sprawdzić możliwe przetarcia lub uszkodzenia przewodów. Naprawa polega na wlutowaniu odcinków nowych przewodów.
Pozdrawiam
Karol
Moim ulubionym autem do jazdy był jak do tej pory Renault Kangoo. Jedynym minusem była tylna belka Renault Kangoo, która niestety ulega awarii, ale można ją zawsze naprawić lub zregenerować. Z francuskimi autami z lat 95-05 trzeba uważać, bo nie są to najbardziej niezawodne auta
OdpowiedzUsuńW sumie ja nigdy tego auta nie miałem ale dobrze jest przeczytać takie porady. Ja jestem także zdania, że fajnie na stronie https://kioskpolis.pl/kary-za-nieprzerejestrowanie-samochodu-2020/ napisano co grozi kiedy nieprzerejestrujemy samochodu. Myślę, że mało kto zdaje sobie z tego sprawę.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.
OdpowiedzUsuń