piątek, 4 lipca 2014

Renault Megane II 1.5 dCi - dławi i przerywa przy przyspieszaniu.

Witam. Chciałbym się podzielić z Wami problemem, który występuje w pojazdach marki Renault Megane II. Silnik diesel 1.5 dCi. Usterka może występować w innych pojazdach z silnikiem 1.5 dCi.

Problem objawia się gaśnięciem na biegu jałowym oraz przerywaniem podczas przyspieszania samochodem. Dodatkowo częstym efektem ubocznym usterki, jest nadmierne kopcenie spalinami z rury wydechowej. Usterka jest dosyć trudna w diagnozowaniu, ponieważ często komputer diagnostyczny nie wykrywa błędów w sterowniku silnika.

Pomocne będzie zaglądniecie do parametrów pracy silnika. Należy posłużyć się wzorcowymi danymi pracy silnika, aby porównać je z danymi otrzymywanymi od sterownika silnika. Częstą przypadłością tych silników jest uszkodzony przewód czujnika ciśnienia powietrza dolotowego. Pomiaru można dokonać poprzez odczyt parametru na komputerze: Czujnik ciśnienia powietrza dolotowego. Napięcie na zimnym pracującym silniku powinno wahać się w granicach 1,5V. W tym samym czasie, druga osoba może ruszać przewodem od czujnika. Należy sprawdzać, czy napięcie w parametrach pracy silnika nie ulega znacznemu zaniżeniu.

Czujnik ciśnienia powietrza w układzie dolotowym znajduje się na twardym przewodzie dolotowym od intercooler'a. Wtyczka z trzema konektorami. Na odpalonym silniku, po odłączeniu wtyczki na jednym bocznym pinie powinna być masa o akumulatora. Na drugim bocznym pinie, powinno być napięcie równe 5V. Trzeci pin to to sygnał powrotny.

Czujnik służy do regulowania dawki paliwa w zależności od ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym. Uszkodzenie czujnika, wiąże się z dużym spalaniem pojazdu, nieprawidłową pracą silnika, a nawet z gaśnięciem silnika.

Gdy stwierdzimy że brakuje masy lub napięcia na wtyczce, należy rozebrać otulinę przewodu na długości 40cm, do grubej wiązki. Najczęściej gniją przewody, w miejscu gdzie jest zaciśnięta opaska samozaciskowa. Przewody w tym miejscu należy dokładnie obejrzeć i sprawdzić możliwe przetarcia lub uszkodzenia przewodów. Naprawa polega na wlutowaniu odcinków nowych przewodów.

Pozdrawiam
Karol

3 komentarze:

  1. Moim ulubionym autem do jazdy był jak do tej pory Renault Kangoo. Jedynym minusem była tylna belka Renault Kangoo, która niestety ulega awarii, ale można ją zawsze naprawić lub zregenerować. Z francuskimi autami z lat 95-05 trzeba uważać, bo nie są to najbardziej niezawodne auta

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie ja nigdy tego auta nie miałem ale dobrze jest przeczytać takie porady. Ja jestem także zdania, że fajnie na stronie https://kioskpolis.pl/kary-za-nieprzerejestrowanie-samochodu-2020/ napisano co grozi kiedy nieprzerejestrujemy samochodu. Myślę, że mało kto zdaje sobie z tego sprawę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń